Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Perlis

Jabatan Agama Islam

Perlis

Sinopsis

Menyediakan khidmat pemprosesan perkahwinan anda. Kaunseling rumah tangga dan pelbagai isu berkaitan dengan agama.


Testimonial

Khairi B. Basri  Assalammualaikum, saya sudah beristeri dan ingin bernikah dgn janda anak dua, adakah saya boleh bernikah di perlis tanpa persetujuan isteri pertama.
Ogos 19

Suziana  Sy janda ank dua..nk nikah dngn suami org tampa izin isteri petama..ap yg sy perlukan sekiranye sy nk nikah d perlis
Ogos 04

Azman  Saya dan pasangan (sudah beristeri) ingin berkahwin si perlis kerana tidak.mendapat keizinan isteri pertamanya. Adakah dibenarkan? Jika boleh, bagaimanakah caranya. Terima kasih
Ogos 03

Shima  Saya dan pasangan (sudah beristeri) ingin berkahwin si perlis kerana tidak.mendapat keizinan isteri pertamanya. Adakah dibenarkan? Jika boleh, bagaimanakah caranya. Terima kasih
April 27

Mohd  Saya seorang suami berumur 51 tahun, masalah saya ingin berkahwin lagi dengan seorang mualaf,boleh kah saya berkahwin dengannya tanpa persetujuan isteri pertama
April 14

Norsuhada  Assalammualaikum.. Saya berkawan dengan suami orang dan kami ingin berkawin tanpa pengetahuan isteri pertama. Saya janda beranak tiga. Adakah saya boleh bernikah di perlis dan apakah syarat-syarat.
Mac 24

Nurul  salam..saya brkwn dgn suami org.. sy rancang untuk brkahwin di perlis..prkahwinan ini tanpa pengetahuan isteri pertama.. adakah dibenarkn atau tdk..sy juga ingin tahu kadar dnda serta bagaimana proses
Mac 15

Ida  Assalammualaikum...sy jnda dan psgan adalah duda..kami ingin bernikah..tpi tiada wali(ayah da arwah n xnak susahkan abg2 n sdare mara)..nikah sembnyi..bole ke nikah di sana?brape kos ye..?terima kasih
Mac 04

Nurul  Assalammualaikum...sy jnda dan psgan adalah duda..kami ingin bernikah..tpi tiada wali(ayah da arwah n xnak susahkan abg2 n sdare mara)..nikah sembnyi..bole ke nikah di sana?brape kos ye..?terima kasih
Februari 10

Ida  sy dan pasangan bcadang untuk bnikah.pasangan sy dah ade isteri.sy nk tau bgaimne nk kahwin ppoligami di perlis???
Januari 12

Salwa Binti Abdul Rahman  jika saya ingin ankat nikah kat perjabat agasma apa yang perlu saya sediakan??
Disember 08

Nora  Assalamualaikum. Saya telah berkahwin di siam. tapi dipisahkan oleh ibu bapa. jika saya ingin kahwin semula dengan suami saya(isteri kedua)adakah saya boleh ke perlis.dokumen yg perlu dibawa dan kos..
Oktober 02

Mad  salam..sy seorang pelajar dari kedah dan ingin berkahwin dgn psangan sy tp ibu bpa kmi sruh stdy dhulu..tp kmi ingin berkahwin ats sbb syg dn ingin mngelakkan maksiat..blhkah kmi brnikah di perlis
Ogos 11

Mad  salam..sy seorang pelajar dari kedah dan ingin berkahwin dgn psangan sy tp ibu bpa kmi sruh sty dhulu..tp kmi ingin berkahwin ats sbb syg dn ingin mngelakkan maksiat..blhkah kmi brnikah di perlis
Ogos 11

Zida  Sy status janda. Ingin berkahwin dgn seorg lelaki status suami org. Tp isteri pertama x redha. Jd kami ingin menikah di perlis... kami dr penang... dokumen apa perlu dibw?
Ogos 04

Cahaya  salam..boleh sya tahu..khidmat kaunseling ini beroperasi jam berapa n hari apa..
Julai 24

Muhammad Nur Afiq Bin Md Harun  Saya ada masalah rumah tangga.bergadoh dgn isteri...sy dah pujuk tapi...dia berkeras hati untuk maaf kan saya.ada org nak runtuh kan rumah tgga saya..jadi apa perlu sya buat sekarang?
Jun 27

Azila  Suami sy selalu mengadu katanya ada puak-puak yang sentiasa melihat pergerakannya. Kemana sahaja dia pergi pasti puak-puak itu akan mengikutnya.Saya pernah minta dia berubat tapi dia kata dia sihat.
Jun 11

Siti  saya dan bakal suami orang perlis dan ingin berkahwin tetapi keluarga saya melarang. bagaimana saya boleh selesaikan masalah ini? tolong jawab pertanyaan saya.
Mei 21

Ac  Saya seorang anggota tentera dan ada isteri, saya ingin menikah dgn seorg janda anak 1 dr lngkawi tanpa pengetahuan isteri pertama. harap dapat membantu. Tq.
Mac 01

Lin  sy berasal dr kedah, dan bakal suami juga dr kedah..bolehkah bakal suami menikah lagi satu tanpa persetujuan isteri pertama?apa dokumen yg diperlukan?
Oktober 26

Rusle  Saya ingin berkahwin lain dengan seorang wanita dari Indonesia. Beliau seorang janda dan perakuan daripada ibubapa untuk kebenaran berkahwin telah diperolehi daripada Indonesia. Bagaimana prosesnya?
Julai 17

Redzuan  Sy berasal dari kedah dan ingin berkawin 1 lg.. pasang yg sy ingin nikah tu org perlis.. boleh tlg bagi tau apa dokumen yg pihak agama islam perlis nk... tolong
Julai 09

Stanko  Thanks for the blog shoutout, naeifimrs! Working with you guys was really great. I look forward to working together again in the future. The billboard has been very well received.Thanks,Aaronfounder, widwi.com
Jun 02

Jimbo  Please keep trhownig these posts up they help tons.
Jun 01

Zakri (ayie)  di mana saya boleh dapatkan maklumat tentang kursus pra perkahwinan di perlis ?
April 30

Ratnawati Mohd Zebidi  Saya seorang isteri dan ibu beranak 2,tinggal di bukit naga selangor,saya telah curang dgn suami & sering mengabaikn rumahtangga,tidak bahagia & ingin bercerai tetapi suami tak izinkan,bantulah saya.
April 28

Nor Ismail  Berhasrat berpoligami dengan ibu tunggal tanpa izin yang pertama. Bagaimana prosedurnya. Kami berasal dari Selangor
April 24

Rasyid  saya ke mahkamah Shah Alam tuk dpt perintah brpoligami..Hakim kata saya mampu, tapi enggan mengeluarkn perintah, malah nk jumpe dgn calon isteri{janda} dn waris..HAKIM ZALIM dan menyusahkn saya tak?
April 17

Shahir  salam.sy xtahu tempt kursus kawen kat perlis ni.tolg senaraikn tempat mna yg harus sy tuju utk pergi kursus kawen ni? bilakah tarikhnya...
April 07

Intan  saya seorang balu dan ingin bernikah dengan pasangan tetapi tidak mendapat restu dari isteri pertama dan keluarga saya sendiri. apa prosedur yang perlu jika kami ingin bernikah di Perlis.
Mac 31

Rasyid  saya ingin berpoligami tetapi tak mau naik turun mahkamah, saya disyorkan datang ke Perlis..tujuan saya adalah untuk bernikah secara sah dan diterima oleh semua, saya mohonkn syarat dan prosidur, tq
Mac 14

Norashikin Binti Zainal @ Mohd Nor  salam, bagaimana cara nak kahwin di perlis tanpa pergi ke sepadan,?Di mana lokasi yang harus saya tuju? Saya tak mahu mendekati maksiat lagi,,,keluarga saya tidak mahu menerima bakal suami,,bantula sy
Januari 21

Salawati  saya ingin bernikah dengan pasangan yang yang telah bernikah/suami orang.bagaimana prosedur dan dokumen yang diperlukan untuk melangsungkan pernikahan di negeri perlis.
Disember 28

Nadia  sy ank dara ingin kawin suami org di perlis tanpa kebenaran isterinya.nk elak maksiat krn tlh lama berkawan. adakah boleh & bagaimana caranya?
Oktober 01

Nadia  Salam..saya ingin bernikah dengan suami orang tanpa keizinan isterinya. Bolehkah saya bermikah di Perlis dan apakah dokumen dan prosedur yang perlu saya sediakan? tk
Oktober 01

Sanisa Binti Ahmad  Sy ingin mendirikn rmh tngga dgn suami org sedangkn isteriny tidak merestui boleh dptkn sy no talifon pejbt agama perlis utk mengetahui syarat2ny lbh lanjut
September 17

Sya  Salam..saya anak dara ingin berkahwin dgn psgn tanpa approval isteri pertama..kami berdua bkn dr perlis..boleh tau prosedur dan syarat2 yg perlu dilakukan?tq
Ogos 28

As  sy ank dara dan ingin berkahwin dengan pasangan sy tnpa pengtahuan isteri prtama.kedua2 kami berasal luar dr negeri perlis. apakah prosedur dan syarat2 yang harus kami ambil?
Ogos 09

Myza  sy anak dara dan ingin berkahwin dengan suami orang utk mengelakkan maksiat..kami mahu kahwin tanpa pengethuan isteri pertamanya bagi mengelakkan perceraian & ank2 die jd mangsa. Bagaimana caranya?
Jun 28

Norzainiza   saya sudah membuka fail fasakh kat mahkamah, masalahnya sekarang saya tak jadi nk berpisah dgn suami. boleh ke fail fasakh saya itu ditutup?
Jun 04

Azam  Saya seorang anggota tentera telah berkahwin. Saya ingin berkahwin lagi satu dengan janda tetapi isteri saya menghalang. Bagaimana caranya untuk saya bernikah di Perlis?
Mei 27

Wati  syarat,prosedur & dokumen poligami di perlis. tdk mahu bernikah di thailand. sya ibu tunggal
Mei 17

Azhar  Masalah saya iaitu wali yg sepatutnya x mahu mewalikan. Borang semua dah siap, masa dah suntuk (2 minggu lagi) utk majlis persandingan. Proses mahkamah utk dptkn wali hakim rumit & ambil masa yg lama.
Mei 16

Ahmad Bin Hassan  Adakah proses perbicaraan pengesahan nikah luar kawasan dengan isteri ke dua, perlu membawa isteri pertama ke mahkamah di Perlis? Saya dan isteri ke 2 telah dibicarakan dn membayar denda di Perak. TQ
Mei 11

Nazari  Saya berhasrat untuk menikahi seorang balu beranak dua. Kami berdua anak kelahiran Perlis tetapi menetap di Selangor. Bagaimanakah caranya untuk saya bernikah tanpa perlu mendapat izin isteri pertama?
April 16

Mohd. Nazlie  Saya ingin bernikah dgn pasangan saya, namun kami mendapat halangan dari pihak keluarga pasangan saya. Bagaimana caranya agar kami boleh bernikah di Perlis?
Mac 23

Annur  tgal dislangor dan ingin bpoligami diperlis. Dpersetujui keluarga bakal istri kedua.mrancang utj nikah dithailan.tp lebih prefer nikah dperlis.minta pndangan tuan.
Februari 27

Rafi  saya sudah berkahwin dan sekarang ini saya merancang untuk berkahwin satu lagi tanpa pengetahuan isteri pertama.....saya nak tahu macam mana prosuder poligami di perlis harap dpt p'nerangan jelas
Februari 17

Amirudin Mohd Nor  Saya saorang duda ingin berkahwin dengan saorang warga asing (indonesia) yg berstatus permit kontrak kilang
Februari 16

Zul  saya sudah bkahwin,bagaimana saya hendak bkahwin lg tanpa pengetahuan isteri..?terima kasih.
Februari 16

Zarina Ismail  Saya ingin mengetahui prosedur poligami di perlis.apakah prosedur yang perlu dipatuhi olh seorg lelaki yg ingin berkahwin lagi tanpa pengetahuan isteri pertama?
Februari 03

Edi  saya dah berkhawin, macam mana sya nak berkhawin 1 lagi tampa pengetahuan isteri pertama. saya dah 4 tahun mencari penyelesaiannya. tapi tak selesai sampai sekarang.
Februari 03

Aisy  prosedur poligami diperlis tanpa diketahui isteri pertama..sy org kl,bakal isteri pn org kl..mcm mana?setelah selesai nikah,perlu ke daftar di kl?naik mahkamah?
Januari 26

Yahya   Saya tlah tel sorg ustazah utk poligami di Pej Agama Kajang, tapi syarat sgt ketat, gaji kena potong, bicara dulu dn tak tentu lulus. Dgn status x pasti keadaan akan menjadi rumit dan akan myusahkan.
Januari 04

Lina  saya orng pls..sya sudah bernikah dia siam. suami sya orng spain, dan mcm mna saya nak dftr nikah sya di malaysia..hrp bolh bntu sya..
Disember 21

Aiza  sy janda dan ingin berkahwin dgn suami org tnpa persetujuan.. bagaimanakah cara2nya? harap dapat jawapan dgn segera kerana tidaak mahu melakukan maksiat.
Disember 21

Hanafi  bolehkah berpoligami tanpa pengetahuan isteri pertama dan menggunakan wali hakim?
Disember 05

Anissa  Salam.Bagaimana cara untuk saya seorang balu berkahwin dengan bakal suami tanpa pengetahuan isteri pertamanya. Alamat k/p saya di terengganu manakala bakal suami selangor. Kami berasal dari N.Sembilan
November 16

Muhammad  saya ingin kan penjelasan bernikah d perlis tanpa guna wali....masalah saya pihak ppuan xmo mengunakan wali...
Oktober 19

Baseri Ratin  Saya orang perlis dan bakal isteri kedua orang selangor,bolehkah kami berkahwin diperlis tanpa izin isteri pertama,kami sudah bertunang dan persiapan utk majlis perkahwinan pd 10.12.11 sudah dibuat.?
Oktober 18

Mohamad  saya sudah beristeri dan ingin berkahwin lagi dengan seorang muslimah yg masih bujang, bagaimana cara dan syaratnya untuk bernikah di perlis, calun isteri orang kedah, saya selangor
Oktober 18

Iskandar  Saya ingin berpoligami dengan seorang janda untuk mengelakan maksiat kerana hubungan kami sudah lama. Wali menghalang. Kami menetap di Selangor. Apakah prosedurnya?
Oktober 12

Sanusi  Mohon pertolongan untuk saya melakukan pernikahan poligami. Bakal isteri saya masih bujang. Ada sijil kursus kahwin dan juga bapanya setuju jadi wali. Kami nak elak dari maksiat.Hubungan kami dah lama
September 22

Amir  Saya ingin berpoligami tanpa pengetahuan isteri pertama,Saya dan bakal isteri beralamat di Terengganu, keluarga dan wali bakal isteri x setuju utk kami kawin,apa procedure yg perlu?
September 20

Azman  Askum. Saya ingin bertanya bagaimana hendak berkahwin di Perlis. Saya sudah ada isteri pertama dan ingin berkahwin dengan seorang janda. Wali tiada halangan. Alamat IC saya di Kedah. Apa prosedur?
September 18

Norshahriza  saya ingin berkahwin dengan pilihan sendiri.Tetapi mendapat tentangan dari keluarga kami..sedangkan saya cuma anak angkat.Adakah kami boleh berkahwin?Jika boleh?dimana???perlukan mgambil krsus?????
September 16

Rahman  Saya ingin beepoligami tanpa pengetahuan isteri pertama,Saya beralamat di Selangor dan bakal isteri beralamat di Terengganu, keluarga dan wali bakal isteri setuju utk kami kawin,apa procedure yg perlu
September 13

Nurul Nadia Binti Selamat  Saya ingin berkahwin dengan pasangan pilihan sendiri tetapi mendapat tentangan daripada wali.Apa prosedur utk saya dan pasangan berkahwin di Perlis?mohon pertimbangan.terima kasih
Ogos 27

Nurul Shazwani  Assalamualaikum. Saya Wani 22 tahun. Bernikah tanpa surat daftar nikah dan diluar pengetahuan ibu bapa saya. Apa caranya kalau saya mahu kahwin di Perlis untuk mendapat taraf yang sah. Tolong ustaz.
Ogos 23

Yon  Salam,saya mahu berpoligami, tanpa pengetahuan isteri pertama buat masa ini,apa prosuder yg diperlukan jika saya mahu berkahwin di perlis? di Kedah,prosuder amat rumit.
Ogos 10

Mamu  Saya ingin bernikah di Perlis tanpa pengetahuan isteri saya.Bakal isteri saya baru habis eddah.Apakah dokumen yang diperlukan dan berapakah masa yang paling cepat saya boleh nikah.
Julai 27

Miera  adakah saya dapat berkahwin tanpa kebenaran isteri pertama di perlis dengan membawa wali saya?lagipun ini lebih elok dari saya kawin kat thailand. apakah yang perlu kami lakukan???
Julai 08

Fid  sy nk tye..berdose tak klu sy kawin tanpa pengetahuan keluarga sy?? kami bercadang kawin di sempadan. hub kami dah terlanjur. kami dah tak sngup dg dose ini tp hub kami d halang oleh org tua..
Julai 07

Ady  ingin berpoligami....ingin tahu caranya tanpa pengetahuan isteri pertama.tapi,saya dan bakal isteri ke-2 duduk di negeri lain.
Jun 27

Mariam  salam, sy ibu tunggal dan berhasrat hendak menjd isteri ke-2 tanpa kebenaran 1st wife. ayah & ibu sy dah setuju. bagaimana proses yg sebenarnya di perlis? ic dua2 di selangor.
Jun 24

Mimi  sya tlh bkhwin d siam pd thn 2006.skrg dah ada 2org anak.sya asal trganu tp skrg duk d perlis.suami org perlis.sya ingin daftarkn pkwnan sya.apakh yg harus sya lakukan?
Jun 18

Duan  adakah saya dapat berkahwin tanpa kebenaran isteri pertama di perlis dengan membawa wali saya?lagipun ini lebih elok dari saya kawin kat thailand. apakah yang perlu kami lakukan???
Mei 26

Shaz  saya ingin mengetahui proses untuk menjalani kursus perkahwinan.jadi bagaimanakah caranya?
Mei 16

Johari Shamsuddin  Ingin berpoligami. Kakityangan kerajaan. Apakah dokumen yg diperlukan? Sekian.Terimakasih
Mei 12

Ahmad  salam, my wife chines muslim and now she run away with a chines and carry away my son also m not a malaysian i need help so plz till me what i do now, she convert islam in perlis i frm penang ....thx.
Mei 11

Rin  adakah saya dapat berkahwin tanpa kebenaran isteri pertama di perlis dengan membawa wali saya?lagipun ini lebih elok dari saya kawin kat thailand. apakah yang perlu kami lakukan???
Mei 10

Cindai  apkah syarat dan prosedur untuk bernikah di perlis, saya seorang ibu tunggal dan bakal suami telah beristeri
Mei 10

Rinie  seandainya sijil nikah kita hilang, dimanakah tempat yang boleh kita ambil salinan semula sijil nikah kita?
Mei 09

Ahmad  nk tanya apa prosedur kahwin wali hakim di perlis.tdk mahu buat kt thai.boleh beritahu dgn detail melalui email? tq
Mei 07

Nur Laily Bt Azmi  sy sudah b'nikah di thailand,sy sudah memohon dftr nikah poligami dgn mahkamah syariah perlis dan sudah selesai bicara di mahkamah pd thn 2007.. apakah langkah seterusnya? adakah sy dikenakan denda?
Mei 07

Zalha  apkah syarat dan prosedur untuk bernikah di perlis, saya seorang ibu tunggal dan bakal suami telah beristeri.
Mei 05

Azlina  syarat,prosedur & dokumen poligami di perlis. tdk mahu bernikah di thailand. sya ibu tunggal
April 28

Liyana  say dan pasangan bercadang untuk bernikah tapi pasangan saya sudah berkahwin.. kami bercadang untuk berkahwin tanpa pengetahuan isteri pertama... bagaimana caranya ?
April 09

Kamarul  Berhasrat berpoligami dengan ibu tunggal tanpa izin yang pertama. Bagaimana prosedurnya. Kami berasal dari Selangor
April 08

Intan Shafina  Sy ingin berkahwin dgn suami org..isteri pertama sudah tahu niat kami..tetapi die xnk bertoleransi dan mahu kami menyelesaikan masalah nikah ni tanpa perlu bantuan darinya..bole sy mohon d perlis??
April 06

Nur Suhainun Bt Suhaimi  Saya, janda dan berkawan dengan suami org..kami bercadang untuk bernikah bg mengelakkan maksiat.persoalannya bagaimanakah caranya?.. kami difhmkan bhwa Perlis membenarkan poligami.. Bantulah kami.
April 03

Mira  salam..nak tahu syarat2 poligami di perlis..prosedur dan dokumen yang perlu.jika status janda bagaimana dan ape dukomen yang perlu di bawa.
Mac 22

Rosemawati Mahamood  SALAM...surat nikah saya hilang..boleh kah saya mendapatkan salinan nya dari jabatan ugama perlis untuk kemasukkan anak ke IPTA
Februari 27

Shahrul  Nak tahu cara nak nikah yg ke 2 di Perlis. Proseedur, dokumen yg nak di bawa dll yg berkaitan & perlu diketahui. Keperluan segera, makn lama tggu - mkn byk dosa... spa nak tanggung...
Januari 25

A.h. Hamzah  Soalan yg sama seperti Zue & Izad Faiz Salam... saya ingin bertanya bagaimana syrat berpoligmi di Perlis tanpa persetujuan 1st wife. Saya bukan rakyat Perlis
Januari 20

Wan Ahmad Daud Wan Ismail  apakah syarat-syarat untuk berpoligami di perlis..tq salam
Disember 23

Izad Faiz  a`kum,saya ingin brtanya bagaimana nak brnikah kali ke2 tanpa mintaizin dari istri prtama dan saya bukan rakyat perlis.
November 03

Nia  salam, saya nk tanye pada sesiapa je yg penah hantar soalan kat sini,ade dpt apa2 reply tak? saya pun penah hantar soalan jugak bbrapa bln lalu, tapi takde reply apa2 pun. tlg bagi feedback ye, tqvm
Oktober 27

Zue  Salam... saya ingin bertanya bagaimana syrat berpoligmi di Perlis tanpa persetujuan 1st wife. Saya bukan rakyat Perlis
Oktober 18

Zam  Salam,saya sudah bernikah dan ingin bernikah utk kali ke 2,saya inginkan maklumat,procedure dan proses utk bernikah di Perlis.Terima Kasih
Oktober 16

Adi  saya nak bertanya bgaimn nak syarat poligami di Perlis tanpa persetujuan dari isteri pertama.Apa syrat2 @prosesnya...bagaimana ye
Oktober 12

Azura  Salam, saya ibu tunggal dan ingin berkahwin sebagai isteri kedua, apakah syarat jika kami bukan rakyat perlis.
Oktober 04

Zal  Ingin tahu syarat berkahwin di Perlis bagi pasangan negeri lain yang ingin berpoligami.
Oktober 04

Joe  sy ingin menikah lari sbb xnk buat dosa..tambahan..kawin di thai sana xperlu wali dan keizinan keluarga.kt perlis boleh ke?sbb sy xnk jd msalh kt siam
Oktober 02

Zura  salam.. sy ingin brkwin kali ker 2 di perlis bagai mana caranya.isteri prtama org perlis n setuju.sy nk tau bagaimana prsesnya poligami di perlis.klu bleh sy nk nikah cpat mkin.
September 28

Rita  Bagaimana caranya hendak bernikah di Perlis... Apakahnya syarat-syaratnya kerana saya telah bersedia untuk menjadi isteri no. 2.
September 27

Zura  salam..isteri prtama sy org perlis n stuju sy n psagan nikah.bleh x kami nikah di perlis.ape syarat n prosedurnya..ic psagan di pahang.
September 22

Hasrul  saya telah berkawin dan ingin berkahwin dengan bakal isteri ke 2.tidak mendapat izin darin yg pertama.apakah prosuder untuk kami kawin.saya asal perlis dan bakal isteri dari kedah
September 22

Shah  Saya telah berkawin. berhasrat poligami dengan ibu tungal, tanpa restu isteri pertama.Kami berdua bekerja. IC kami d k.lumpur. Bagaimana procedure utk masalah ini
September 17

Adi Putera  saya ingin bernikah di perlis kerana hubungan sy dengan pasanagn setuju nak kahwin dgn no.2 nie,tanpa pengetahuan isteri 1.sy nak berkahwin di perlis mcmn caranya,procedure2nya,apa dperlukan yang nak
September 08

Azhar  Saya ingin berkahwin dengan seorang muaalaf Cina.Beliau akan menjadi isteri kedua saya.Apakah syarat dan prosedur yang perlu untuk saya berkahwin di Perlis kerana saya tidak mendapat izin isteri 1
September 05

Syahnizam  Salam,sy seorg janda & pasangan masih berstatus suami.Tidak mendapat izin dari isteri pertama. Mendapat tahu bernikah di di Perlis tidak memerlukan persetujuan isteri pertama. Bagaimanakah caranya..
September 01

Julie  Saya telah berkhawin di indonesia dgn pasangan saya tetapi belum daftar di malaysia,bagaimana untuk saya mendaftar nikah di perlis sebab pasangan saya tidak mendapat izin isteri pertama dia.
Ogos 25

Kaseh Isabella Abd Ghafoor  Salam,sy seorg janda & pasangan masih bersatus suami.Tidak mendpt restu keluarga & isteri pertama.Kami berdua bekerja dan mempunyai aset masing2.Sy dr Selangor & psgn dr KL.Ingin ke arah yg diredhai..
Ogos 19

Sha  saya ingin bernikah di perlis kerana hubungan sy dengan pasanagn mendapat halangan drpd belah kuarga dan isteri pasanagn.boleh ke sy bernikah di perlis?
Ogos 19

Razali  saya telah berkhawin di thailand dgn warga indonesia tapi belumdidaftar di malaysia,bagaimana untuk saya daftar nikah di perlis sebab saya tidak mendapat izin isteri pertama saya.
Julai 28

Girl  Salam...saya dan pasangan saya ingin berkahwin di Perlis sebab 1st wfe dan parents saya tidak memberi keizinan. Adakah perkahwinan saya sah di sisi Islam?
Julai 26

Baha  Salam. saya ingin berkahwin dengan pasangan saya. Keluarga saya dan belah pompuan tiada halangan, cuma isteri saya bagi izin tapi tak mau bagi kebenaran kahwin. Saya ingin tahu syarat kahwin di perlis
Julai 16

Mai  bgaimana prosedur nikah di perlis.?apakah perlu persetujuan keluarga pihak perempuan.jka kmi ingin kwin tnpa pengetahuan kluarga??andai pasngan perempuan belm mencecah umur 18.??
Julai 13

Lin  salam. pasangan saya telah berkahwin dan kami ingin berkahwin tanpa di ketahui oleh isterinya, saya ingin tahu apa syaratnya bernikah d perlis?
Jun 25

Azhar Hamid  saya ingin menikah dengan seorang janda sebagai isteri kedua dan saya tidak mendapat keizinan dr isteri pertama,saya telah perlanjur dengan pasangan saya ini dan saya ingi menghalalkan perhubungan.
Jun 21

Zulkifli  Salam. Saya di sngor dlm proses mahkamah perceraian dgn isteri. Duduk berasingan hampir setahun & ingin bernikah dgn seorang janda. Bolehkah sy memohon bernikah di Perlis tanpa perlu beritahu isteri?
Jun 20

Ija  Salam.saya ingin berkahwin dengan seorang lelaki yang telah beristeri. saya ingin tahu apa syaratnya bernikah di perlis.
Mei 22

Ija  Salam.saya ingin berkahwin dengan seorang lelaki yang telah beristeri. saya ingin tahu apa syaratnya bernikah di perlis.
Mei 22

Erin  sy asal perlis...sy menghadiri kursus perkahwinan di S.Alam..utk hiv test, boleh ke sy amik borang ujian hiv dr JAIS dan buat ujian darah di S.Alam?ini kerana sy berada di S.Alam skrg..
Mei 22

Mazuwan  sya da bkahwin slma 2 tahun..tapi srat nikah saya adalah srat nikah smentara..srat 2 pun dah tmat tempoh..sya bnikah di jbtan agma islam perlis,adkah sya bleh dpatkn srat nkah yg sah?
Mei 12

Sham  Salam.Saya ingin mengahwini seorang janda tanpa izin dari isteri pertama.Beliau juga ingin merahsiakan dr pengetahuan keluarga.Bagaimanakah caranya JAIN Perlis dpt membantu? Sy btl2 buntu. Tq
Mei 03

Kiki  Salam. suami sy tggl di prak w/pun asal perlis tdk prnh beri nafkah anak dn sy ttp rncg/sudah khwin di perlis. bagaimana saya ingin menyemak status nya.kerana MAIp menyatakan dia ada ke sana utk plgm
April 21

Rosnah  suami saya berpoligami tanpa izin saya selaku isteri pertama di perlis..dan sekarang mengaku bahawa beliau telah bercerai dgn isteri keduanya..saya ingin mendapat kepastian..apakah caranya??
April 04

Zalia  benar2 memerlukan pertolongan utk urusan poligami kami, nak cerita pjg lebar, namun kami tetap n wajib bkahwin tanpa pngetahuan kedua2 belah pasangan, (isteri pertama n keluarga). apakah prosedurnya?
Mac 28

Reyza  salam....saya adalah anak kelahiran negeri perak..untuk pengetahuan pihak tuan saya sudah berkahwin dgn pasangan saya dr negeri johor dan bernikah di johor serta menetap di johor.saya mempunyai 3 orang anak.saya mempunyai masalah dengan isteri saya.isteri saya seperti acuh tidak acuh melayani saya sebagai seorang suami sebelum ni.pernah sehingga berbulan saya tidak mendapat layanan dan hak saya sebagai seorang suami.bukan hanya itu sahaja malahan pernah beberapa kali saya menasihati beliau supaya solat dan mengaji al-quran kerana saya tahu beliau belum lagi khatam apatah lagi saya sebagai suami yang mengajarnya.namun beliau mengatakan belum sampai masanya lagi untuk beliau berbuat demikian.untuk pengetahuan pihak tuan saya pernah mengajak beliau untuk bersama-sama pergi kaunseling dipejabat agama tetapi jawapan yang saya terima dari beliau amat mengecewakan saya.beliau menjawab tidak perlu kerana kata beliau saya yang bermasalah.dan seharusnya saya yang sepatutnya berubah.dalam hal demikian saya jadi serba salah.oleh kerana ketiga-tiga orang anak saya masih kecil dan saya tidak sanggup berjauhan dgn anak-anak saya.seperkara lagi setelah kejadian yang menimpa saya ini saya mengenali seorang wanita berusia 25 tahun dan sudah setahun hubungan kami berjalan.beliau amat memahami diri saya dan masalah yang saya alami.beliau juga telah tahu saya sudah berkahwin dan mempunyai 3 orang anak.kesanggupan beliau untuk menerima saya dan seterusnya berkahwin jika diizinkan Tuhan dan dalam masa yang sama juga saya tetap dgn isteri yang pertama dan anak-anak saya.soalannya bolehkah saya bernikah dgn pasangan yang baru saya itu tanpa perlu mendapatkan tandatangan isteri pertama?masihkah ada jalan yang terbaik tanpa mengguris hati isteri pertama saya untuk saya bernikah?
Mac 15

Nur  sy sudah mendirikan rumah tangga selama 3 tahun.. perkahwinan sy d langsungkan d perlis rumah keluarga saya. tapi selepas beberapa bulan suami sy mula buat hal dalam rumah tangga.tlg sy...
Mac 09

Muhamad Sofi Bin Sungit  Saya ingin berpoligami,tetapi tidak mahu,melibatkan semua pihak terutama isteri 1 saya dan keluarga ke2 pihak.bgaimana untuk kami bernikah di Perlis?kami tetap akan nikah.tolong selesaikan maslah saya
Februari 25

Dee  saya dh kahwin kt perlis pd 2007 tp menggunakan kadi dri thailand.tlh mendapat srat nikah dr JAIKedah. stlah lahir anak pd 2009. nak register nama anak ddapati srat nikah tbabit palsu. bleh tolong tk?
Februari 20

Adi  saya berhasrat berkahwin 2 tetapi tidak dapat persetujuan dari isteri pertama. Dan pasangan saya tidak mendapat pesetujuan pula dari walinya. Boleh tak saya berkahwin di negeri Perlis...?
Februari 19

Emma  sy dan pasangan ingin bkahwin,tapi mdpt tentangan dari kedua2 belah keluarga..pasangan saya seorang duda.dan wali sy(ayah)tlh mninggal.jadi soalan sy blhkah sy dan pasangan bkahwin disana tanpa wali??
Februari 06

Man  saya ingin berkahwin tetapi saya ingin berkahwin tanpa pengetahuan isteri pertama kerana tidak mendapat persetujuan.jado saya ingin bertanya bagaiman prosuder nya.trima kasih
Februari 04

Kam  saya ingin berpoligami..pasangan kedua saya seorang muaalaf..bolehkah saya bernikah di sana tanpa mendapat persetujuan isteri pertama?apakah prosedur yang perlu saya buat?
Februari 03

Ina  Saya dn pasangan ingin berkhawin tnpa kebenaran isteri 1, bagaimana cara untuk kami melaksanakn bagi tujuan kmi bg mengelak maksiat dn prlukh psangan mendapat surat kbnaran dr jab?Beliau adalh anggota
Januari 27

Zul  Saya ingin berpoligami tetapi masalahnya tidak dapat kebenaran isteri pertama. Saya mendapat keizinan wali bagi pihak perempuan. Sebarang komen/pendapat diperlukan.
Januari 27

R-_tie  soalan sy..apakah syarat2 nk bernikah di negeri ini tanpa pengetahuan isteri pertama,keluarga sebelah perempuan dah setuju..tlg beri penjelasan untuk sy..
Januari 25

Aman  saya dari KL ingin bernikah disana, untuk pengetahuan saya telah pun beristeri, saya ingin berpoligami. mcm mana saya ingin mengurskan pernikahan saya disana?? harap dapat membantu saya. t/kasih
Januari 22

Sue  saya berkawan dengan suami org..kami bercadang untuk bernikah bg mengelakkan maksiat.persoalannya bagaimanakah caranya?.. kami difhmkan bhwa negeri membenarkan poligami.. Terima kasih..bantulah kami..
Januari 15

Nia  telah berpisah dengan suami dan kini ingin rujuk kembali dan masalahnya saya tak mahu keluarga tahu. Macam mana cara untuk kami bernikah semula.kami berasal dari selangor.bolehkah bernikah di perlis.
Januari 13

Shaye  Saudara/saudari Jika persoalan anda terjawab saya ingin berkongsi info tersebut disebabkan saya punya masalah yg sama. Anda blh email saya di biz_elite@yahoo.com.sg. Terima kasih :)
Disember 30

Ani  suami saya ingin berkahwin lagi. saya tidak ingin bermadu. bagaimana hendak menguruskan penceraian?
Disember 13

Ninaraof  tunang saya adalah suami orang...isterinya tidak mengetahui hubungan kami..kami ingin bernikah dalam sebulan dua ini...bagaimana caranya kami menikah di perlis...wali saya setuju, kami bernikah
Disember 10

Shynaa  Salam..mohon pertolongan utk berkahwin di Perlis (poligami). Kami pernah buat permohonan di Perlis,tetapi ditolak oleh Hakim.Masihkah ada cara lain lagi?
Disember 10

Aniza  Bolehkh bernikah di Perlis krn bakal suami tidak mndapat izin isteri pertama? Wali saya bersetuju & hadir utk menikahkn saya. masalahnya, enakmen Selangor tidak mbenarkn prnikahan tanpa izin isteri.
Disember 07

Razi  Mohon pertolongan untuk saya melakukan pernikahan poligami. Bakal isteri saya masih bujang. Ada sijil kursus kahwin dan juga bapanya setuju jadi wali. Kami nak elak dari maksiat.Hubungan kami dah lama
November 27

Che Ismail  saya berusia 43 thn,masalah saya ingin berkahwin lagi dgn seorang gadis dari seberang tanpa persetujuan isteri yang pertama dan apakah syarat2 yang saya harus patuhi...
November 26

Mai  adakah saya dapat berkahwin tanpa kebenaran isteri pertama di perlis dengan membawa wali saya?lagipun ini lebih elok dari saya kawin kat thailand. apakah yang perlu kami lakukan???
November 17

Nina  bagaimana cara jika ingin berkahwin tanpa izin isteri pertama?
November 11

Roshdi Ahmad  Saya seorang suami berumur 40 tahun, saya ingin berkahwin lagi (Poligami,boleh kah saya berkahwin dengannya tanpa persetujuan isteri pertama. Saya dan wanita berkenaan dari selangor.
Oktober 27

Noor  Bagaimana atau bolehkah saya membuat semakan/mendapatkan pengesahan bersurat/tulis dari pihak JAIP bagi pihak kakak saya yang mengetahui suaminya sudah bernikah/kahwin lagi di Perlis.
Oktober 13

Os.  Saya seorang suami berumur 57 tahun, masalah saya ingin berkahwin lagi dengan seorang janda,boleh kah saya berkahwin dengannya tanpa persetujuan isteri pertama
Oktober 06

Zul Azril Bin Ajis  berapa lama kah tempoh borang permohonan berkahwin patut di pulangkan kembali kepada jabatan agama setelah borang tersebut selesai di isi? ada yang mengatakan 3 bulan sebelum berkahwin@ sah laku 3 bln
September 10

Razif  tahniah diatas kejayaan mewujudkan forum ini.
September 09

Ikmal  sy ad sorg adik angkt yg dh terlanjur dgn kekasih..mereka ingin menikah lari sbb xnk buat dosa..tambahan..kawin disana xperlu wali dan keizinan keluarga.kt perlis boleh ke?sbb sy xnk jd msalh kt siam
Ogos 24

Fatin Suhana Binti Abdul Aziz  telah berpisah dengan suami dan kini ingin rujuk kembali dan masalahnya keluarga saya tak mahu menerima suami saya semula. Macam mana cara untuk kami bernikah semula.
Julai 29

Norsiah Bt Hassan  bolehkah kawan saya menikah kali ke 2 bila telah berpisah lama dengan isteri tapi tidak daftar cerai.kawan berasal dari kedah dan bakal isteri dari selangor
Julai 10

Aina  sahabat saya telah hamil, dia tidak tahu bagaimana hendak menikah tanpa melalui prosuder yg ketat.mereka hendak nikah secepat mungkin.bagaimana caranya? perempuan dari selangor & lelaki dari perak.
Jun 14

Nursharmira Binti Mohd Noor  Bapa saya telah meninggal dunia.Masalahnya, saya akan berkahwin bulan 3 ni. Bolehkah saya guna wali bapa saudara tanpa ikut turutan? Iaitu Guna wali bapa saudara yang ke-5? Sahkah nikah saya nanti?
Februari 06

Hantar Testimonial

Hubungi Kami

Alamat

Tingkat 7, Bangunan Kwsp, Jalan Bukit Lagi
01000 Kangar Perlis
Malaysia

Pegawai Perhubungan


04-9761442
04-9761344

Web & Media Sosial

Email

Statistik
hits
23684
album
0%
deals
0
testimonial
164